Zdrowe drożdżówki z budyniem i owocami

Zdrowe drożdżówki z budyniem i owocami

Czy ten przepis jest super zdrowy i wartościowy? No nie. Można by do niego użyć mąki lepszego typu oraz pominąć masło czy wykorzystać więcej składników roślinnych… ale bądźmy szczerzy – to nie byłyby prawdziwe drożdżówki. Nazwałabym je wtedy inaczej, bo kocham te małe, puchate, słodkie bułeczki z nadzieniem i nie będę Was okłamywać 😉 Zdrowe drożdżówki mają być dobre nie tylko dla ciała, ale też dla psychiki, dlatego muszą być co najmniej tak pyszne jak oryginał! 😀

Przepis na zdrowe drożdżówki

Proporcje na około 8 dużych sztuk.

Składniki na ciasto

– 350 g mąki orkiszowej jasnej + 50 g do podsypywania
– 1 jajko
– 150 g ciepłego mleka
– 25 g drożdży świeżych
– 1 łyżka (10 g) cukru (dla drożdży 😉)
– 50 g roztopionego masła
– opcjonalnie: aromat waniliowy, erytrol

Składniki na nadzienie

– 1 opakowanie (40 g) budyniu bez cukru (proszek)
– 400 g mleka
– 8 łyżek (80 g) erytrolu (lub więcej)
– 2-3 garści (około 200 g) ulubionych owoców

Sposób przygotowania
  • 1. Z ciepłego mleka, drożdży oraz cukru przygotować rozczyn. Odstawić na 10 min w ciepłe miejsce.
  • 2. W międzyczasie w misce przygotować pozostałe składniki na ciasto. Następnie dodać rozczyn i wyrobić ciasto. Jeśli jest taka potrzeba, można podsypać. Odstawić na godzinę w ciepłe miejsce, przykryć bawełnianą ściereczką.
  • 3. Po tym czasie ponownie wyrobić ciasto. Można ponownie podsypać. Uformować 8 bułeczek. Rozłożyć na papierze do pieczenia i zrobić zagłębienie. Ważne, aby trzymać ciasto cały czas w ciepłym miejscu.
  • 4. Rozgrzać piekarnik do 180 stopni.
  • 5. Przygotować budyń wg instrukcji na opakowaniu, jednak zgodnie z podanymi przeze mnie proporcjami (350 g mleka zagotować, a w 50 g rozmieszać proszek i erytrol). Przygotować również owoce (jeśli są mrożone, muszą być dobrze odsączone).
  • 6. Nadziać przygotowane bułeczki budyniem oraz owocami.
  • 7. Piec około 20 minut.

 

Jedna zdrowa drożdżówka ma 300 kcal (makroskładniki: 10 g białka, 8 g tłuszczu, 45 g węglowodanów), czyli w przybliżeniu tyle, ile klasyczna przekąska tego typu. Jednak ze względu na brak zbędnych składników, wybór mojej wersji będzie zdrowszy i bardziej odżywczy.

Pamiętajcie, że zdrowe odżywianie to nie tylko kilokalorie, ale przede wszystkim jakość wybieranego pożywienia. Taki deser może być świetnym źródłem wapnia (ponad 100 mg na sztukę!) czy witamin z grupy B. Poza tym – spójrzcie na zdjęcie – moje drożdżówki są zrobione „na bogato” i zdecydowanie tak smakują! 😀

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.